Menu główne:
W wyniku pracy nad projektem zaplanowaliśmy wydanie przewodnika po regionach szkół współpracujących, który będzie zwierał
najciekawsze miejsca uwzględniając walory historyczne, archeologiczne i geograficzno-przyrodnicze. Przewodnik będzie wydany
w języku ojczystym danego partnera oraz w języku angielskim i będzie zawierał kompendium trzyletniej pracy nad projektem.
Będzie on wizytówką i reklamą w zjednoczonej Europie, terenu, na którym położone są partnerskie placówki.
Dodatkowym produktem będą prace uczniów w formie referatów, monografii,
filmu DVD i CD- room itp. Będą one zarchiwizowane w bibliotece szkolnej. Kolejnym rezultatem będzie strona internetowa
obejmująca wszelkie efekty pracy nad projektem poszczególnych partnerów.
Udział uczniów w pracy nad projektem
dyskusja na spotkaniach pozalekcyjnych na etapie planowania dotycząca przydziału zadań, koncepcji podziału grup,
samodzielne wyszukiwanie informacji z różnych źródeł już w trakcie realizacji, samodzielny wybór obiektów i terenów
do przeanalizowania pod względem atrakcyjności historycznej, geograficznej itp., zaprojektowanie strony internetowej,
możliwość prezentacji efektów swojej pracy w szkole, w środowisku lokalnym, jak też zagranicznym podczas wizyt roboczych,
wymiana doświadczeń dotyczących realizacji projektu poprzez pocztę e-mail
z kolegami z innych krajów partnerskich, udział w konkursach wewnątrzszkolnych dotyczących tematyki projektu, dokonywanie
samooceny pod koniec poszczególnych etapów (dyskusje, pogadanki, ocena stopnia realizacji zaplanowanych zadań)
i wyciąganie wniosków do dalszej
pracy, zawarcie projektu w programie nauczania niektórych szkół uczestniczących w projekcie ( ocena pracy nad projektem wpłynie na
ocenę roczną ucznia).
PRZYKŁADOWY HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
Przewidywany okres działań
Wrzesień 2006
Rodzaj działań (działania lokalne i wyjazdy międzynarodowe)
Ø zapoznanie środowiska szkolnego ze szczegółami pracy nad projektem podczas I roku,
Ø tworzenie zespołów, które będą badać poszczególne obszary z regionu z którego pochodzi,
Ø zapoznanie się z tradycjami i kulturą państw partnerskich- uczniowie zbierają informację i redagują
gazetki szkolne,
Ø stworzenie strony WEB na potrzeby projektu
Lokalizacja działań (w przypadku wyjazdów zagranicznych – podać z/do)
Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie
Październik 2006
Ø konferencja internetowa w celu poznania się nauczycieli i uczniów oraz przygotowania wizyty roboczej,
Ø I wizyta robocza w Trapani (Włochy)
Trapani (Włochy)
Listopad 2006
Ø uczniowie pracują w zespołach, badają przydzielone im obszary pod względem kultury, tradycji i historii; zbierają materiały
korzystając z różnych źródeł,
Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie
Grudzień 2006
Ø spotkania z ekspertami z dziedziny kultury i historii regionu
Ø (np. pracownikami muzeów, uniwersytetów)
Ø uczniowie uczą się redagować własne teksty, sprawozdania, opisy,
Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie
Styczeń 2007
Ø ogłoszenie konkursów szkolnych z tematyki kultury i tradycji regionu,
Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie
Marzec 2007
Ø wycieczki po regionie i zbieranie materiałów na konkurs
Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie
Kwiecień 2007
Ø rozstrzygnięcie konkursów,
Ø przygotowania do II wizyty roboczej,
Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie
Maj – Czerwiec 2007
Ø II wizyta robocza w Rzeszowie (Polska) podsumowująca dotychczasową współpracę między partnerami,
Ø analiza zebranych materiałów dotyczących kultury, tradycji i historii regionu,
Ø ewaluacja rocznej pracy nad projektem