ComeniusLLP


Idź do treści

Menu główne:


REALIZACJA

Spodziewane efekty

 

W wyniku pracy nad projektem zaplanowaliśmy wydanie przewodnika po regionach szkół współpracujących, który będzie zwierał

 

najciekawsze miejsca uwzględniając walory historyczne, archeologiczne i geograficzno-przyrodnicze. Przewodnik będzie wydany

 

w języku ojczystym danego partnera oraz w języku angielskim i będzie zawierał kompendium trzyletniej pracy nad projektem.

 

Będzie on wizytówką i reklamą w zjednoczonej Europie, terenu, na którym położone są partnerskie placówki.

 

Dodatkowym produktem będą prace uczniów w formie referatów, monografii,

 

filmu DVD i CD- room itp. Będą one zarchiwizowane w bibliotece szkolnej. Kolejnym rezultatem będzie strona internetowa

 

obejmująca wszelkie efekty pracy nad projektem poszczególnych partnerów.

 

Udział uczniów w pracy nad projektem

 

dyskusja na spotkaniach pozalekcyjnych na etapie planowania dotycząca przydziału zadań, koncepcji podziału grup,

 

samodzielne wyszukiwanie informacji z różnych źródeł już w trakcie realizacji, samodzielny wybór obiektów i terenów

 

do przeanalizowania pod względem atrakcyjności historycznej, geograficznej itp., zaprojektowanie strony internetowej,

 

możliwość prezentacji efektów swojej pracy w szkole, w środowisku lokalnym, jak też zagranicznym podczas wizyt roboczych,

 

wymiana doświadczeń dotyczących realizacji projektu poprzez pocztę e-mail

 

z kolegami z innych krajów partnerskich, udział w konkursach wewnątrzszkolnych dotyczących tematyki projektu, dokonywanie

 

samooceny pod koniec poszczególnych etapów (dyskusje, pogadanki, ocena stopnia realizacji zaplanowanych zadań)

 

i wyciąganie wniosków do dalszej

 

pracy, zawarcie projektu w programie nauczania niektórych szkół uczestniczących w projekcie ( ocena pracy nad projektem wpłynie na

 

ocenę roczną ucznia).

 

PRZYKŁADOWY HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

 

Przewidywany okres działań

 

Wrzesień 2006

 

Rodzaj działań (działania lokalne i wyjazdy międzynarodowe)

 

Ø      zapoznanie środowiska szkolnego ze szczegółami pracy nad projektem podczas I roku,

 

Ø      tworzenie zespołów, które będą badać poszczególne obszary z regionu z którego pochodzi,

 

Ø      zapoznanie się z tradycjami i kulturą państw partnerskich- uczniowie zbierają informację i redagują

 

gazetki szkolne,

 

Ø      stworzenie strony WEB na potrzeby projektu

 

 

Lokalizacja działań (w przypadku wyjazdów zagranicznych – podać z/do)

 

Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie

 

 

 

Październik 2006

Ø      konferencja internetowa w celu poznania się nauczycieli i uczniów oraz przygotowania wizyty roboczej,

 

Ø      I wizyta robocza w Trapani (Włochy)

 

Trapani (Włochy)

 

 

 

Listopad 2006

 

Ø   uczniowie pracują w zespołach, badają przydzielone im obszary pod względem kultury, tradycji i historii; zbierają materiały

 

korzystając z różnych źródeł,

 

Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie

 

 

 

Grudzień 2006

 

Ø   spotkania z ekspertami z dziedziny kultury i historii regionu

 

Ø   (np. pracownikami muzeów, uniwersytetów)

 

Ø   uczniowie uczą się redagować własne teksty, sprawozdania, opisy,

 

 

Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie

 

Styczeń 2007

 

Ø   ogłoszenie konkursów szkolnych z tematyki kultury i tradycji regionu,

 

Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie

 

 

 Marzec 2007

Ø   wycieczki po regionie i zbieranie materiałów na konkurs

 

Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie

 

 

Kwiecień 2007

 

Ø   rozstrzygnięcie konkursów,

 

Ø   przygotowania do II wizyty roboczej,

 

Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie

 

 

Maj – Czerwiec 2007

 

 

Ø      II wizyta robocza w Rzeszowie (Polska) podsumowująca dotychczasową współpracę między partnerami,

 

Ø      analiza zebranych materiałów dotyczących kultury, tradycji i historii regionu,

 

Ø      ewaluacja rocznej pracy nad projektem

 

 

 

 

 

 

 


Designed by Mariusz M. | musnapshot@wp.pl

Powrót do treści | Wróć do menu głównego