ComeniusLLP


Idź do treści

Menu główne:


CONTENTS AND STRUCTURE- ZAWARTOŚĆ I ORGANIZACJA PROJEKTU

Nauczyciele współtworzący projekt:

 

zdobędą nowe doświadczenia stosując różnorodne metody pracy nad projektem, wzbogacą warsztat pracy szkoły

 

i pozyskają pomoc naukową do wykorzystania w przyszłości – w postaci produktów końcowych: ilustracji, zdjęć,

 

teoretycznych prac pisemnych, przewodnika,

 

CD, nawiążą kontakty z nauczycielami państw partnerskich projektu w celu wymiany doświadczeń, bliższego poznania się,

 

będą zachęceni

 

do doskonalenia zawodowego(np. do nauki języków obcych), udoskonalą umiejętność pracy w zespole na poziomach:

 

nauczyciel – nauczyciel,

 

uczeń – nauczyciel, szkoła – szkoła

 

Wpływ projektu na szkołę i środowisko lokalne:

 

szkoły wzbogacą się o wymierne efekty pracy w dziedzinie działań, interdyscyplinarnych, przez co wzrośnie jej jakość pracy,

 

wzbogaci swój pozytywny wizerunek w mieście, ich oferty będą bardziej atrakcyjne, praca nad projektem

 

 będzie dobrą okazją do uaktywnienia rodziców

 

uczniów, instytucje współpracujące ze szkołą podczas projektu: Uniwersytety , Muzea będą mogły rozwijać swoją

 

działalność edukacyjną, dzielić się wiedzą, zasobami z uczniami .

 

Planowane działania

 

W pierwszym roku projektu zajmiemy się analizą kultury, tradycji i historii naszego regionu. Uczniowie podzieleni

 

na grupy będą pogłębiać wiedzę na temat swojej małej ojczyzny korzystając z różnych źródeł.

 

Nawiążą także kontakty z ciekawymi ludźmi, ekspertami

 

z dziedziny kultury i historii regionu.

 

Pierwsza wizyta robocza zaplanowana na październik 2006r. w Trapani (Włochy)

 

będzie poświecona dyskusji nad szczegółami realizacji projektu, jak też pozwoli na podzielenie się doświadczeniami

 

z udziału w poprzednich programach comeniusa, partnerów, którzy już je realizowali. Uczniowie zapoznają się także z kulturą,

 

 tradycją i historią europejskich państw partnerskich projektu szukając informacji w różnych źródłach

 

jak i kontaktując się ze swoimi partnerami drogą elektroniczną. Swoją wiedzę o tych państwach będą prezentować

 

 na gazetkach ściennych w budynku szkoły jak i poprzez audycje szkolne.

 

 

Zostaną także zorganizowane konkursy dotyczące tej tematyki. Uczniowie będą także uczyć się, jak poprawnie redagować własne teksty –

 

 sprawozdania, wywiady, opinie, opisy, relacje. Podczas drugiej wizyty roboczej w Rzeszowie, pod koniec pierwszego roku pracy

 

nad projektem  młodzież przygotuje program artystyczny prezentujący kulturę swoich regionów, zostaną wymienione doświadczenia

 

i spostrzeżenia po pierwszym roku pracy nad projektem. W drugim roku pracy projekt będzie koncentrował się

 

na badaniu środowiska naturalnego regionu, pereł przyrody i odkryć archeologicznych.

 

Uczniowie podzieleni na grupy będą poszukiwać

 

ciekawych i atrakcyjnych

 

miejsc pod względem przyrodniczym  krajobrazowym. Zostaną zorganizowane spotkania z przewodnikami miejscowych towarzystw

 

turystycznych, by przybliżyć uczniom najbardziej atrakcyjne trasy turystyczne po mieście, okolicy i w regionie.

 

Uczniowie stworzą listę „pereł przyrody ”, przygotują referaty, monografie na ich temat studiując przewodniki,

 

odwiedzając bibliotekę, strony internetowe dotyczące w/w tematyki. Udadzą się także do wybranych miejsc na wycieczki

 

w celu poznania tych miejsc, sfotografowania ich, uświadomienia sobie wartości podróżowania i korzyści z tego wynikających.

 

Zbadają także kwestię mniejszości narodowych zamieszkujących

 

dany region. Zostanie zorganizowany także konkurs plastyczny na najciekawszy plakat o tematyce przyrodniczo-krajoznawczej,

 

który mógłby zareklamować bogactwo regionów, na których położone są szkoły partnerskie wśród krajów Unii Europejskiej,

 

 najciekawsze

 

prace znalazłyby się w produkcie końcowym – w przewodniku po regionie. Zostanie zorganizowana także wycieczka do instytutów

 

archeologii mające na celu zapoznanie uczniów z nowymi treściami z zakresu historii nie objętych programem nauczania –

 

np. nowych odkryć archeologicznych.

 

Uczniowie wzbogacą swoją wiedzę historyczną, poznają warsztat pracy archeologa, udadzą się w miejsca wykopalisk,

 

wykonają fotografie, sporządzą sprawozdanie, efekty pracy zostaną zaprezentowane na tablicy szkolnej, przesłane Instytutom

 

 Archeologii  i zamieszczone na stronie internetowej projektu. Trzeci rok pracy to badanie „pereł architektury” regionów.

 

Uczniowie zapoznają się ze stylami w architekturze,

 

poszukają najpiękniejszych zabytków architektury w regionie, przygotowują referaty, będą wyjeżdżać na wycieczki do

 

tych miejsc, przygotują fotografie i relację z wycieczek w formie filmów na DVD.

 

W trzecim roku pracy aktywność uczniów będzie skoncentrowana

 

 na redakcji produktu końcowego – przewodnika po najbardziej atrakcyjnych miejscach miast i okolic.

 

Uczniowie udadzą się na wycieczkę do wydawnictwa, by dowiedzieć się jak opracować dobry produkt.

 

Przy opracowaniu przewodnika będą korzystać z różnych programów komputerowych i słowników.

 

 

 


Designed by Mariusz M. | musnapshot@wp.pl

Powrót do treści | Wróć do menu głównego