Menu główne:
Nauczyciele współtworzący projekt:
zdobędą nowe doświadczenia stosując różnorodne metody pracy nad projektem, wzbogacą warsztat pracy szkoły
i pozyskają pomoc naukową do wykorzystania w przyszłości – w postaci produktów końcowych: ilustracji, zdjęć,
teoretycznych prac pisemnych, przewodnika,
CD, nawiążą kontakty z nauczycielami państw partnerskich projektu w celu wymiany doświadczeń, bliższego poznania się,
będą zachęceni
do doskonalenia zawodowego(np. do nauki języków obcych), udoskonalą umiejętność pracy w zespole na poziomach:
nauczyciel – nauczyciel,
uczeń – nauczyciel, szkoła – szkoła
Wpływ projektu na szkołę i środowisko lokalne:
szkoły wzbogacą się o wymierne efekty pracy w dziedzinie działań, interdyscyplinarnych, przez co wzrośnie jej jakość pracy,
wzbogaci swój pozytywny wizerunek w mieście, ich oferty będą bardziej atrakcyjne, praca nad projektem
będzie dobrą okazją do uaktywnienia rodziców
uczniów, instytucje współpracujące ze szkołą podczas projektu: Uniwersytety , Muzea będą mogły rozwijać swoją
działalność edukacyjną, dzielić się wiedzą, zasobami z uczniami .
Planowane działania
W pierwszym roku projektu zajmiemy się analizą kultury, tradycji i historii naszego regionu. Uczniowie podzieleni
na grupy będą pogłębiać wiedzę na temat swojej małej ojczyzny korzystając z różnych źródeł.
Nawiążą także kontakty z ciekawymi ludźmi, ekspertami
z dziedziny kultury i historii regionu.
Pierwsza wizyta robocza zaplanowana na październik 2006r. w Trapani (Włochy)
będzie poświecona dyskusji nad szczegółami realizacji projektu, jak też pozwoli na podzielenie się doświadczeniami
z udziału w poprzednich programach comeniusa, partnerów, którzy już je realizowali. Uczniowie zapoznają się także z kulturą,
tradycją i historią europejskich państw partnerskich projektu szukając informacji w różnych źródłach
jak i kontaktując się ze swoimi partnerami drogą elektroniczną. Swoją wiedzę o tych państwach będą prezentować
na gazetkach ściennych w budynku szkoły jak i poprzez audycje szkolne.
Zostaną także zorganizowane konkursy dotyczące tej tematyki. Uczniowie będą także uczyć się, jak poprawnie redagować własne teksty –
sprawozdania, wywiady, opinie, opisy, relacje. Podczas drugiej wizyty roboczej w Rzeszowie, pod koniec pierwszego roku pracy
nad projektem młodzież przygotuje program artystyczny prezentujący kulturę swoich regionów, zostaną wymienione doświadczenia
i spostrzeżenia po pierwszym roku pracy nad projektem. W drugim roku pracy projekt będzie koncentrował się
na badaniu środowiska naturalnego regionu, pereł przyrody i odkryć archeologicznych.
Uczniowie podzieleni na grupy będą poszukiwać
ciekawych i atrakcyjnych
miejsc pod względem przyrodniczym krajobrazowym. Zostaną zorganizowane spotkania z przewodnikami miejscowych towarzystw
turystycznych, by przybliżyć uczniom najbardziej atrakcyjne trasy turystyczne po mieście, okolicy i w regionie.
Uczniowie stworzą listę „pereł przyrody ”, przygotują referaty, monografie na ich temat studiując przewodniki,
odwiedzając bibliotekę, strony internetowe dotyczące w/w tematyki. Udadzą się także do wybranych miejsc na wycieczki
w celu poznania tych miejsc, sfotografowania ich, uświadomienia sobie wartości podróżowania i korzyści z tego wynikających.
Zbadają także kwestię mniejszości narodowych zamieszkujących
dany region. Zostanie zorganizowany także konkurs plastyczny na najciekawszy plakat o tematyce przyrodniczo-krajoznawczej,
który mógłby zareklamować bogactwo regionów, na których położone są szkoły partnerskie wśród krajów Unii Europejskiej,
najciekawsze
prace znalazłyby się w produkcie końcowym – w przewodniku po regionie. Zostanie zorganizowana także wycieczka do instytutów
archeologii mające na celu zapoznanie uczniów z nowymi treściami z zakresu historii nie objętych programem nauczania –
np. nowych odkryć archeologicznych.
Uczniowie wzbogacą swoją wiedzę historyczną, poznają warsztat pracy archeologa, udadzą się w miejsca wykopalisk,
wykonają fotografie, sporządzą sprawozdanie, efekty pracy zostaną zaprezentowane na tablicy szkolnej, przesłane Instytutom
Archeologii i zamieszczone na stronie internetowej projektu. Trzeci rok pracy to badanie „pereł architektury” regionów.
Uczniowie zapoznają się ze stylami w architekturze,
poszukają najpiękniejszych zabytków architektury w regionie, przygotowują referaty, będą wyjeżdżać na wycieczki do
tych miejsc, przygotują fotografie i relację z wycieczek w formie filmów na DVD.
W trzecim roku pracy aktywność uczniów będzie skoncentrowana
na redakcji produktu końcowego – przewodnika po najbardziej atrakcyjnych miejscach miast i okolic.
Uczniowie udadzą się na wycieczkę do wydawnictwa, by dowiedzieć się jak opracować dobry produkt.
Przy opracowaniu przewodnika będą korzystać z różnych programów komputerowych i słowników.