COMENIUS LLP ”CARE FOR OUR CLIMATE”

 

MAPA SERWISU  

 

menu

:: WIZYTA ROBOCZA MARIGLIANO WŁOCHY
:: PORTUGALIA- WIZYTA ROBOCZA
:: WYNIKI KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
:: KONKURS FOTOGRAFICZNY
:: CARE-DAY/DZIEŃ OCHRONY KLIMATU
:: SEGREGACJA ODPADÓW JUŻ W SZKOLE!!!
:: OPRACOWANIE NADRUKU NA KUBEK REKLAMUJĄCY PROJEKT
   "CARE FOR OUR CLIMATE
"
:: MÓJ ODCISK STOPY NA ZIEMI – MY ECOLOGICAL FOOTPRINT
:: II WIZYTA ROBOCZA W RAMACH PROJEKTU 23-28 marca 2011
:: PROMOCJA PROJEKTU PODCZAS DNIA OTWARTEGO GIMNAZJUM NR 1
:: „JAK OSZCZĘDZAĆ ENERGIĘ I DLACZEGO?” – CYKL SZKOLEŃ DLA
   MŁODZIEŻY WE WSPÓŁPRACY Z MPEC W RZESZOWIE
:: PREZENTACJE MULTIMEDIALNE NA WYBRANY TEMAT
:: PROMOCJA PROJEKTU „W TROSCE O KLIMAT” WŚRÓD RODZICÓW
:: STWORZENIE SIECI KOORDYNATORÓW KLASOWYCH PROJEKTU „CARE”
:: I WIZYTA ROBOCZA W RAMACH PROJEKTU COMENIUS LLP „ CARE FOR
    OUR CLIMATE”/”W TROSCE O KLIMAT” JUŻ ZA NAMI
:: WYMIANA JĘZYKOWA RZESZÓW/TRAPANI
:: I WIZYTA ROBOCZA - HISZPANIA
:: ANKIETA NA TEMAT ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ
:: KONKURS NA LOGO PROJEKTU COMENIUS LLP „W TROSCE O KLIMAT”
:: PROJEKT COMENIUS LLP
   „W TROSCE O KLIMAT”/”CARE FOR OUR CLIMATE” 2010-1012

::WSTECZ

 

IV WIZYTA ROBOCZA COMENIUS 2012r. MARIGLIANO WŁOCHY

 

13.02.2012r.- 18.02.2012r.

Drugi dzień pobytu w Marigliano rozpoczęliśmy spotkaniem

 w szkole o godzinie 9.00. Kilka minut później rozpoczęło się powitanie

 i prezentacje uczniów ze wszystkich krajów. Każdy z nas krótko

opowiedział o sobie i swoich zainteresowaniach.

Następnie podzieliliśmy się na grupy międzynarodowe.

Pierwsza (m.in.: Paulina, Olek, Michał) pisała list

do Unii Europejskiej o potrzebach ekologicznych Ziemi...więcej

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

PORTUGALIA- WIZYTA ROBOCZA

 

W dniach 10-16.10.2011r. w Penalva do Castelo w Portugalii

 

odbyła się trzecia wizyta robocza w ramach

 

projektu „Care for our climate”. Szkoła partnerska

 

Agrupamento de Escolas de Penalva do Castelo

 

podejmowała 56 gości z 7 krajów Europy.

 

Nauczyciele i uczniowie poznali system edukacji kraju szkoły partnerskiej,

 

prezentowali dotychczasową pracę nad projektem, pracowali

 

w grupach międzynarodowych dyskutowali nad szczegółami

 

 i planowali dalsze zadania. A oto relacje naszych uczniów, uczestników

 

trzeciej wizyty roboczej...więcej

 

             
 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

WYNIKI KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO

 

Zwycięzcy

Barbara Dytkowska 3f / Karolina Szatko 3c

Wyróżnienia:

Maciej Bąk 3d

Michał Polak 3f

Katarzyna Fołta 3g

 

 Let it taste at the end of the world as good

as it was at the beginning.

 

Meeting on the road to perfection.

"When bees disappear from the surface of the Earth, humans

will only live for four more years."

 

                                         Zobacz galerię pozostałych prac.

 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

KONKURS FOTOGRAFICZNY

 

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego zapraszamy uczniów naszej szkoły do aktywnej pracy w ramach projektu Comenius. Na początek proponujemy udział w konkursie fotograficznym. Poniżej przedstawiamy regulamin i przykładową prezentację.

 

Regulamin konkursu [pobierz]

Przykładowa prezentacja [zobacz]

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

CARE-DAY/DZIEŃ OCHRONY KLIMATU

 

Dnia 20 maja 2011 w Gimnazjum nr 1 w Rzeszowie im. K.Pułaskiego odbył się „Care-Day” – „Dzień ochrony klimatu”. Impreza została zorganizowana równocześnie w 8 szkołach Europy – szkołach partnerskich projektu UE ”Comenius. Uczenie się przez całe życie” pod tytułem „Care for our climate”/”W trosce o klimat”– w Niemczech, Portugalii, Hiszpanii, Rumunii, Polsce, we Włoszech, Francji i na Węgrzech.
W każdej z tych szkół zorganizowano różnego rodzaju imprezy promujące ekologiczny styl życia, segregowanie odpadów, ochronę środowiska i klimatu.
W Gimnazjum nr 1 „Care-Day” to: prezentacja multimedialna nt.”Jak rozwiązywany jest problem odpadów w społeczności lokalnej?”, którą opracowali uczniowie klasy 2d podczas wielomiesięcznej pracy nad projektem, quiz o tematyce ekologicznej oraz pokaz mody strojów z materiałów nadających się do recyklingu pod tytułem „Eco-styl” i wybór Miss
i Wicemiss Recyklingu.

 Prezentacja multimedialna – Uczniowie wcielili się w role 7 grup społeczności lokalnej  przeprowadzając m.in. wywiady z reprezentantami: Wydziału Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miasta Rzeszowa, mieszkańców osiedla Krakowska-Południe, zakładu produkcyjnego ZELMER, przedsiębiorstwa MPGK, partii politycznych PIS, PO i SLD, stowarzyszenia EKOSKOP, firmy utylizacji odpadów medycznych i weterynaryjnych SERWIMED.
Dzięki pracy nad projektem uczniowie dowiedzieli się, jak postrzegany  i rozwiązywany jest problem odpadów w naszym mieście.
W ramach pracy nad projektem przeprowadzono liczne praktyczne działania, m.in:

- zakupiono do szkoły kosze do selektywnej zbiórki surowców wtórnych

- na korytarzach, w salach i toaletach umieszczono tabliczki informacyjne zachęcające
        do oszczędzania energii i wody

- prowadzono comiesięczne pomiary zużycia wody i energii

- przeprowadzono liczne pogadanki, wykłady
i akcje plakatowe propagujące wśród
        młodzieży zbiórkę surowców wtórnych w najbliższym otoczeniu – w domu i w szkole.

 Quiz o tematyce ekologicznej: uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak długo rozkłada się guma do żucia i pieluszka jednorazowa, ile odpadów produkuje przeciętnie każdy Polak na wsi i w mieście, co to jest efekt cieplarniany, jakie skutki powoduje ocieplenie klimatu i co może każdy zrobić, aby mu przeciwdziałać.

 Pokaz mody Eco-Styl: uczniowie zaprojektowali i samodzielnie wykonali oraz zaprezentowali stroje składające się z materiałów nadających się do powtórnego przetworzenia. Wykazali się dużą inwencją: spódnica z kartonów po soku, biżuteria
z nakrętek po napojach, spódnica z gazety, mała czarna z worka na śmieci. Występ każdej modelki został opatrzony stosownym komentarzem – z czego został wykonany i w jaki sposób można go powtórnie przetworzyć. Miss Recyklingu została Ksenia Maciesowicz
w barokowym stroju z szarego papieru a wicemiss Julia Rusin w finezyjnej sukni
z makulatury.
Nagrody dla zwycięzców -  żelazko turystyczne, plecaki i piłki -  ufundowała hurtownia artykułów papierniczych „Tukan”.

 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

SEGREGACJA ODPADÓW JUŻ W SZKOLE!!!

 

Na korytarzach szkoły pojawiły się kosze do segregacji puszek aluminiowych, butelek plastikowych i szklanych zakupione z funduszu Comenius. Nie trzeba wychodzić ze szkoły, aby wyrzucić puszkę czy butelkę po napoju zakupionym w sklepiku do odpowiedniego kontenera.

Postępuj zgodnie z ochroną środowiska!

  • Zanim wyrzucisz puszkę aluminiową do popielatego kosza, zgnieć ją!

  • Do pojemnika żółtego wrzucaj - tylko puste i bez zakrętek - butelki plastikowe
         typu PET!

  • Puste butelki szklane należy wrzucać - nie tłukąc ich - do kosza zielonego.

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

OPRACOWANIE NADRUKU NA KUBEK REKLAMUJĄCY PROJEKT „CARE FOR OUR CLIMATE”

 

 

3 uczniów naszej szkoły wykonało projekt nadruku na kubek reklamujący „Care for our climate”: Partycja Pisaniak z 2e, Wiktor Baran
z 1d i Maciej Bąk z 2d.
Projekt Macieja Bąka został wybrany i kubki reklamujące projekt otrzymali wszyscy nauczyciele z 7 krajów Europy na pamiątkę wizyty
w Rzeszowie.
Wszyscy uczniowie otrzymali także kubki reklamujące region Podkarpacia oraz materiały promujące nasze województwo ufundowane przez Urząd Marszałkowski
w Rzeszowie.
 

 

 

 

 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

MÓJ ODCISK STOPY NA ZIEMI – MY ECOLOGICAL FOOTPRINT

 

We wszystkich szkołach partnerskich przeprowadziliśmy w ramach projektu quiz internetowy „My ecological footprint”. Chętni uczniowie mieli za zadanie odpowiedzieć na postawione tam pytania dotyczące stylu życia ich rodziny: jakie produkty spożywają, jakimi środkami lokomocji przemieszczają się na co dzień i podróżują, ile energii zużywają
i z jakich źródeł ona pochodzi.
Odcisk stopy ilustruje ile zasobów ziemskich zużywamy i ile planet jest nam potrzebne przy obecnym stylu życia – 2,2 planety! To dużo! A ziemię mamy przecież tylko jedną!
Na temat odcisku stopy uczniowie ze wszystkich krajów partnerskich dyskutowali podczas II wizyty roboczej w Rzeszowie wymieniając spostrzeżenia w grupach międzynarodowych.
 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

II WIZYTA ROBOCZA W RAMACH PROJEKTU 23-28 marca 2011

 

W dniach od 23 marca do 28 marca 2011 gościliśmy w naszej szkole 36 uczniów i 22 nauczycieli z 7 krajów partnerskich.
35 uczniów naszej szkoły zgłosiło chęć przyjęcia kolegów i koleżanki z zagranicy w swoich domach.
W ramach wizyty odbyły się:

  • Powitanie w szkole i degustacja
         polskich potraw

  • Wizyta w Ratuszu i zwiedzanie
          podziemi Rzeszowa

  • Wizyta na URz i wykład
          nt „Środowisko wszechświata”

  • Praca nad projektem w grupach
          międzynarodowych: dyskusja
          na temat „odcisku stopy”
          w poszczególnych krajach,
          opracowanie i przedstawienie
         „mapy” elektrowni w
          poszczególnych krajach

  • Wystawa pamiętników
         ekologicznych

  • Dyskusja na temat słowniczka ekologicznego

  • Wycieczka do zamku w Łańcucie

  • Wycieczka do Krakowa

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

PROMOCJA PROJEKTU PODCZAS DNIA OTWARTEGO GIMNAZJUM NR 1

 

Uczniowie klas szóstych wraz
z rodzicami mogli zapoznać się
z celami projektu, dokumentacją oraz pracami uczniów, wykonanymi podczas pierwszego roku pracy.

Na małej sali gimnastycznej zaprezentowano także opracowania multimedialne uczniów naszej szkoły, w języku angielskim, dotyczące tematyki projektu „Care for our climate” oraz galerię zdjęć z I wizyty w Hiszpanii.

 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

„JAK OSZCZĘDZAĆ ENERGIĘ I DLACZEGO?” – CYKL SZKOLEŃ DLA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁPRACY Z MPEC W RZESZOWIE

 

Szkolenie "MPEC - Rzeszów dla młodych odbiorców" pod Honorowym Patronatem Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie zostało przeprowadzone w każdej klasie. Prelekcje prowadzili panowie:
Józef Indyka oraz Jerzy Piela - przedstawiciele Południowo-Wschodniego Oddziału Terenowego Urzędu Regulacji Energetyki
z siedzibą w Krakowie, którzy przedstawili uczniom temat "Jak oszczędzać energię i dlaczego?". Na zakończenie prelekcji, pan Artur Berłowski (pracownik MPEC - Rzeszów Sp. z o.o.) przybliżył zebranym misję firmy oraz cel Programu Ciepło Systemowe.

 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

PREZENTACJE MULTIMEDIALNE NA WYBRANY TEMAT

 

W I półroczu opracowywaliśmy prezentacje multimedialne w języku angielskim na jeden z wybranych tematów:

  • Przyczyny zmian klimatycznych na przykładzie globalnego ocieplenia.

  • Skutki globalnego ocieplenia.

  • Prognozy na przyszłość.

Prezentacje opracowali:

  • Maciej Bąk 2d

  • Patrycja Omiatacz 2d

  • Grzegorz Błądziński 2d

  • Krzysztof Bis 2d

  • Olga Stochła 2g

  • Kinga Grodzka 2f

  • Michał Polak 2f

  • Barbara Dytkowska 2f

  • Wojciech Salamon 1a

  • Rafał Chmiel 1d

Prezentacje zostaną zakatalogowane w bibliotece szkolnej w formie elektronicznej
i drukowanej.
 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

PROMOCJA PROJEKTU „W TROSCE O KLIMAT” WŚRÓD RODZICÓW


        24 listopada 2010 podczas spotkania z rodzicami zorganizowaliśmy promocję projektu. Uczniowie przygotowali stoiska ze zdrowymi potrawami, przyrządzonymi ze składników produkowanych i uprawianych lokalnie. Można było degustować niskokaloryczne ciasteczka, sałatki z sosem jogurtowym, kanapki ze zdrowymi serami, soki bez dodatku cukru oraz świeże owoce. Uczniowie opracowali także ulotki reklamujące projekt.

 

 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

STWORZENIE SIECI KOORDYNATORÓW KLASOWYCH PROJEKTU „CARE”

 

Aby rozpowszechnić cele projektu i informować społeczność szkolną na temat zadań
i postępów w projekcie stworzyliśmy sieć koordynatorów klasowych. 2 uczniów z każdej klasy bierze udział w spotkaniach z nauczycielem-koordynatorem projektu, podczas których omawiane są poszczególne zadania, w które mogą zaangażować się wszyscy chętni uczniowie naszej szkoły.

Głównym zadaniem koordynatorów klasowych jest informowanie swojej klasy na temat zadań i postępów w projekcie.
 

 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

I WIZYTA ROBOCZA W RAMACH PROJEKTU COMENIUS LLP „ CARE FOR OUR CLIMATE”/”W TROSCE O KLIMAT” JUŻ ZA NAMI

 

W dniach 8-13.11.2010 w San Sebastian de los Reyes w Hiszpanii odbyła się pierwsza wizyta robocza w ramach projektu „Care for our climate”.
Szkoła partnerska Instituto de Education Secundaria “Juan de Martena” podejmowała 65 gości z 7 krajów Europy.

Nauczyciele i uczniowie poznali system edukacji kraju szkoły partnerskiej, prezentowali dotychczasową pracę nad projektem, dyskutowali nad szczegółami zadań zaplanowanych na II semestr 2010/2011. Odbyło się także głosowanie na logo projektu.

 

LOGO PROJEKTU


Zorganizowano także wizytę w punkcie odbioru i segregacji surowców wtórnych, wycieczkę do muzeum interaktywnego Cosmocaixa, gdzie zaprezentowano przyczyny i skutki zmian klimatycznych. W planetarium uczniowie mogli oglądać seans filmowy o tematyce przyrodniczej. Ostatni dzień pobytu wszyscy uczestnicy wizyty poświęcili na zwiedzanie stolicy Hiszpanii – przejazd autobusem „Madryt Vision” trasą turystyczna po mieście, spacer przez główne ulice miasta do zamku królewskiego oraz zwiedzanie muzeum sztuki współczesnej Raina Sophia.

5 uczennic i uczniów Gimnazjum nr 1 godnie reprezentowało naszą szkołę – przedstawili prezentację multimedialna na temat swojej szkoły oraz film DVD o zabytkach naszego miasta. Brali także czynny udział w pracy grup międzynarodowych na temat analizy ankiety o tematyce ekologicznej.

Po powrocie rozpoczęły się przygotowania do kolejnej wizyty, która odbędzie się
w marcu 2011 w Rzeszowie. Uczniowie naszej szkoły będą mogli gościć w swoich domach kolegów i koleżanki z Niemiec, Rumunii, Węgier, Portugalii, Włoch, Francji i Hiszpanii. Chęć przyjęcia gościa w marcu 2011 należy zgłaszać do koordynatorów projektu p.Anny Lei lub p.Agnieszki Miąsik.

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

WYMIANA JĘZYKOWA RZESZÓW/TRAPANI

 

W dniach 19 - 26 października 2010 r. grupa uczennic z naszego Gimnazjum uczestniczyła w wymianie językowej między naszą szkołą, a szkołą w Trapani - miejscowości położonej w północno-zachodniej części Sycylii. Opiekunami byli p. Iwona Petryczkiewicz-Nowak i ks. Marcin Szopiński.

Wyjechaliśmy pociągiem we wtorek
z Rzeszowa do Krakowa. Lot z Krakowa do Trapani trwał ok. 2 godzin. Na miejscu czekały już na nas rodziny, u których spędziłyśmy tydzień. Kolejnego dnia zwiedzałyśmy stolicę Sycylii  -  Palermo.   Byłyśmy   zafascynowane   tym   pięknym   miastem  niesamowitym włoskim klimatem. Czwartek spędziłyśmy w Trapani, a także
w średniowiecznym miasteczku na górze Erice, gdzie dotarłyśmy kolejką linową. Przed tymi atrakcjami uczestniczyłyśmy również
w lekcji historii wraz z naszymi włoskimi
i francuskimi koleżankami. Następnego dnia zorganizowana była wycieczka do antycznych świątyń Selinunte i Segesta, Mazara del Vallo i muzeum Satiro di Mazara. Są to naprawdę niezwykłe miejsca, gdzie widoczne są ślady historii.

Weekend był dla nas czasem na samodzielne poznanie włoskich zwyczajów, tradycji oraz codziennego życia. Czas zorganizowany były przez rodziny, u których mieszkałyśmy. W sobotę przed południem brałyśmy  udział w lekcjach, gdyż ich szkolny tydzień trwa 6 dni, z wyłączeniem jedynie niedzieli. Byliśmy także na plaży znajdującej się w pobliżu szkoły.

W poniedziałek również uczestniczyłyśmy w lekcjach. Resztę dnia spędziłyśmy
z rodzinami. Wieczorem spotykaliśmy się wspólnie na mieście. Był to nasz ostatni, spędzony razem dzień. We wtorek musiałyśmy się pożegnać. Żałowałyśmy, że to już koniec, jednak tym samym cieszyłyśmy się z minionego tygodnia. To było niezwykłe przeżycie i wspaniałe doświadczenie. Poznałyśmy włoską kulturę, zwyczaje, a także „wtopiłyśmy się” w ich codzienne życie - zupełnie odmienne od naszego.

 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

I WIZYTA ROBOCZA - HISZPANIA

 

W dniach 08-13.11.2010 przedstawiciele naszej szkoły – 5 nauczycieli i 5 uczniów weźmie udział w spotkaniu partnerów projektu w Hiszpanii w miejscowości San Sebastian
de los Reyes.

Podczas wizyty każdy z krajów zaprezentuje krótki film o swoim mieście oraz przedstawi szkołę, z której pochodzi. Będziemy pracować w grupach międzynarodowych, wybierać logo projektu oraz porównywać wyniki ankiety przeprowadzonej w każdym
z krajów na temat świadomości ekologicznej. Rozpoczniemy także pracę nad słowniczkiem ekologicznym.
Program wizyty jest bardzo ciekawy. Zwiedzanie Madrytu, wizyta w muzeum etnograficznym, planetarium, udział w zajęciach będą z pewnością doskonałą okazją do komunikowania się w językach obcych, poznania kultury i życia codziennego kolegów
z kraju partnerskiego.

 

Madryt

Madryt

San Sebastian

San Sebastian de los Reyes


 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

ANKIETA NA TEMAT ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ

 

Kolejnym zadaniem w projekcie „W trosce o klimat” było przeprowadzenie wśród uczniów i opracowanie ankiety na temat świadomości ekologicznej.
W ankiecie przeprowadzonej w październiku 2010 wzięło udział 100 uczniów naszej szkoły – koordynatorzy projektu z poszczególnych klas, uczniowie klas 2c, 2d i 1c. Pytania dotyczyły wiedzy na temat globalnego ocieplenia, rozdzielania odpadów, oszczędzania wody i energii, rozsądnego robienia zakupów, odżywiania się i poruszania się różnymi środkami lokomocji.
Ankieta została zanalizowana przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły. Z wynikami można zapoznać się na stronie internetowej.

 

[ZOBACZ - WERSJA: ]

[ZOBACZ - WERSJA: ]
 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

KONKURS NA LOGO PROJEKTU COMENIUS LLP „W TROSCE O KLIMAT”

 

Pierwszym zadaniem w projekcie jest opracowanie logo. Każdy z 8 krajów zorganizował w swojej szkole konkurs na logo projektu. W naszej szkole w konkursie wzięło udział 90 uczniów. Prace zostały opracowane indywidualnie, w parach lub grupowo, na zajęciach artystycznych, kołach zainteresowań lub jako praca domowa. Projekty zostały  wykonane techniką rysunku, wycinanki i kolażu oraz przy użyciu różnych programów graficznych.

W skład jury weszli nauczyciele: Anna Leja, Agnieszka Miąsik, Agnieszka Grabowska, Agata Krechel-Kocój, Agnieszka Sękiewicz-Magoń, Monika Chmiel, Jadwiga Sokołowska oraz przedstawicielki Samorządu Szkolnego: Aleksandra Kiedrowska i Maja Wacnik. Oceniano: oryginalność pomysłu, symbolikę znaku, estetykę wykonania i kompozycję.

Jury przyznało I,II i III miejsce oraz 2 wyróżnienia.

 

I miejsce – Żarek Magdalena 3a i Monika Sokołowska2f
II miejsce – Monika Marek, Angelika Kwiecień i Wioletta Malec 3a
III miejsce – Wiktor Baran 1d
Wyróżnienie – Maciej Bąk 2d
Wyróżnienie – Kamil Kozioł 1b

 

 

I miejsce – Żarek Magdalena 3a
i Monika Sokołowska2f

 

II miejsce – Monika Marek,
Angelika Kwiecień i Wioletta Malec 3a
 

III miejsce – Wiktor Baran 1d

 

Wyróżnienie – Maciej Bąk 2d
 

 

ZOBACZ INNE PRACE UCZNIÓW

 
 

Wyróżnienie – Kamil Kozioł 1b

 

 

 

Nagrody rzeczowe dla zwycięzców zostały ufundowane ze środków projektu

Comenius LLP.  Prace uczniów będą zaprezentowane podczas wizyty roboczej w Hiszpanii

w listopadzie 2010 i wezmą udział w konkursie na logo projektu 8 krajów.

 

Zwycięzcom gratulujemy!

 

powrót do góry

 

::WSTECZ

 

PROJEKT COMENIUS LLP „W TROSCE O KLIMAT”/”CARE FOR OUR CLIMATE”
2010-1012

 

Do grupy partnerskiej projektu Comenius LLP należy 8 szkół europejskich:

 

Lycee Condorcet – Lens - Francja

Liceo Scientifico e Socio-Psico-Pedagogico “C.Colombo” -Marigliano - Włochy

Gimnazjum nr 1 im K.Pułaskiego - Rzeszów - Polska

Escola E.B 2,3/S – Penalva do Castelo - Portugalia

Liceum Teologic Reformat - Targu-Mures - Rumunia

III.Bela Gimnazjum – Baja - Węgry
 

Instituto de Educacion Secundaria “Juan de Mairena” - San Sebastián los Reyes - Hiszpania

Max-Planck-Gymnasium – Delmenhorst - Niemcy
 

 

Podczas dwóch lat pracy nad projektem uczniowie będą badać przyczyny zmian klimatycznych oraz związane z nimi prognozy naukowe. Projekt ma również zachęcić ich do zmiany codziennych nawyków takich jak: oszczędzanie energii, wody, segregowanie odpadów w szkole i w domu. Kolejnym celem projektu jest uświadomienie uczniów na temat różnorodności ekosystemów oraz wagi terenów chronionych w regionach poszczególnych partnerów projektu.

Projekt ma na celu nie tylko rozbudzenie wśród uczniów świadomości ekologicznej. Jego zadaniem jest również rozwijanie aktywnej komunikacji w językach obcych i doskonalenie umiejętności informatycznych.

W ramach projektu uczniowie będą tworzyć prezentacje multimedialne, uczestniczyć
w wycieczkach, współpracować z instytucjami zajmującymi się ochroną środowiska, podejmować działania mające na celu poprawę stanu środowiska lokalnego.

W ramach projektu zaplanowano 4 wizyty: w Hiszpanii – listopad 2010, w Polsce – kwiecień 2011, w Portugalii – październik 2011 i we Włoszech – maj 2012.

Uczniowie, którzy będą aktywnie działać w projekcie, mają szansę wziąć udział
w spotkaniach międzynarodowych.

 

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WSPÓŁPRACY!!!

 

powrót do góry

 

::WSTECZ