|
::WSTECZ
|
IV WIZYTA ROBOCZA COMENIUS 2012r. MARIGLIANO WŁOCHY |
13.02.2012r.- 18.02.2012r.
Drugi dzień pobytu w Marigliano rozpoczęliśmy
spotkaniem
w szkole o godzinie 9.00. Kilka minut później
rozpoczęło się powitanie
i prezentacje uczniów ze wszystkich krajów.
Każdy z nas krótko
opowiedział o sobie i swoich zainteresowaniach.
Następnie podzieliliśmy się na grupy międzynarodowe.
Pierwsza (m.in.: Paulina, Olek, Michał) pisała list
do Unii Europejskiej o potrzebach ekologicznych
Ziemi...więcej
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
PORTUGALIA-
WIZYTA ROBOCZA |
W dniach 10-16.10.2011r. w Penalva do Castelo w Portugalii
odbyła się trzecia wizyta robocza w ramach
projektu „Care for our climate”. Szkoła partnerska
Agrupamento de Escolas de Penalva do Castelo
podejmowała 56 gości z 7 krajów
Europy.
Nauczyciele i uczniowie poznali system
edukacji kraju szkoły partnerskiej,
prezentowali dotychczasową pracę nad
projektem, pracowali
w grupach międzynarodowych dyskutowali
nad szczegółami
i planowali dalsze zadania.
A oto relacje naszych uczniów, uczestników
trzeciej wizyty roboczej...więcej
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
WYNIKI KONKURSU
FOTOGRAFICZNEGO |
Zwycięzcy
Barbara Dytkowska 3f /
Karolina Szatko 3c
Wyróżnienia:
Maciej Bąk 3d
Michał Polak 3f
Katarzyna Fołta 3g
Let
it taste at the end of the world as good
as
it was at the beginning.
Meeting on the road to perfection.
"When bees disappear
from the surface of the Earth, humans
will only live for
four more years."
Zobacz galerię pozostałych prac.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
KONKURS FOTOGRAFICZNY |
Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego
zapraszamy uczniów naszej szkoły do aktywnej pracy w ramach projektu Comenius. Na początek proponujemy udział w
konkursie fotograficznym. Poniżej przedstawiamy regulamin i
przykładową prezentację.
Regulamin konkursu
[pobierz]
Przykładowa prezentacja
[zobacz]
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
CARE-DAY/DZIEŃ OCHRONY KLIMATU |
Dnia 20 maja 2011 w Gimnazjum nr 1 w
Rzeszowie im. K.Pułaskiego odbył się „Care-Day” – „Dzień ochrony
klimatu”. Impreza została zorganizowana równocześnie w 8 szkołach
Europy – szkołach partnerskich projektu UE ”Comenius. Uczenie się
przez całe życie” pod tytułem „Care for our climate”/”W trosce o
klimat”– w Niemczech, Portugalii, Hiszpanii, Rumunii, Polsce, we
Włoszech, Francji i na Węgrzech.
W każdej z tych szkół zorganizowano różnego rodzaju imprezy
promujące ekologiczny styl życia, segregowanie odpadów, ochronę
środowiska i klimatu.
W Gimnazjum nr 1 „Care-Day” to: prezentacja multimedialna nt.”Jak
rozwiązywany jest problem odpadów w społeczności lokalnej?”, którą
opracowali uczniowie klasy 2d podczas wielomiesięcznej pracy nad
projektem, quiz o tematyce ekologicznej oraz pokaz mody strojów z
materiałów nadających się do recyklingu pod tytułem „Eco-styl” i
wybór Miss
i Wicemiss Recyklingu.
Prezentacja
multimedialna – Uczniowie wcielili się w role 7 grup społeczności
lokalnej przeprowadzając m.in. wywiady z reprezentantami: Wydziału
Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miasta Rzeszowa, mieszkańców osiedla
Krakowska-Południe, zakładu produkcyjnego ZELMER, przedsiębiorstwa
MPGK, partii politycznych PIS, PO i SLD, stowarzyszenia EKOSKOP,
firmy utylizacji odpadów medycznych i weterynaryjnych SERWIMED.
Dzięki pracy nad projektem uczniowie dowiedzieli się, jak
postrzegany i rozwiązywany jest problem odpadów w naszym mieście.
W ramach pracy nad projektem przeprowadzono liczne praktyczne
działania, m.in:
- zakupiono do szkoły kosze do
selektywnej zbiórki surowców wtórnych
- na korytarzach, w salach i toaletach
umieszczono tabliczki informacyjne zachęcające
do oszczędzania energii i wody
- prowadzono comiesięczne pomiary
zużycia wody i energii
- przeprowadzono liczne pogadanki,
wykłady
i akcje plakatowe propagujące wśród
młodzieży zbiórkę surowców wtórnych w
najbliższym otoczeniu – w domu i w szkole.
Quiz o tematyce ekologicznej:
uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak długo rozkłada się guma
do żucia i pieluszka jednorazowa, ile odpadów produkuje przeciętnie
każdy Polak na wsi i w mieście, co to jest efekt cieplarniany, jakie
skutki powoduje ocieplenie klimatu i co może każdy zrobić, aby mu
przeciwdziałać.
Pokaz mody Eco-Styl: uczniowie
zaprojektowali i samodzielnie wykonali oraz zaprezentowali stroje
składające się z materiałów nadających się do powtórnego
przetworzenia. Wykazali się dużą inwencją: spódnica z kartonów po
soku, biżuteria
z nakrętek po napojach, spódnica z gazety, mała czarna z worka na
śmieci. Występ każdej modelki został opatrzony stosownym komentarzem
– z czego został wykonany i w jaki sposób można go powtórnie
przetworzyć. Miss Recyklingu została Ksenia Maciesowicz
w barokowym stroju z szarego papieru a wicemiss Julia Rusin w
finezyjnej sukni
z makulatury.
Nagrody dla zwycięzców - żelazko turystyczne, plecaki i piłki -
ufundowała hurtownia artykułów papierniczych „Tukan”.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
SEGREGACJA ODPADÓW JUŻ W SZKOLE!!! |
Na korytarzach szkoły pojawiły się
kosze do segregacji puszek aluminiowych, butelek plastikowych i
szklanych zakupione z funduszu Comenius. Nie trzeba wychodzić ze
szkoły, aby wyrzucić puszkę czy butelkę po napoju zakupionym w
sklepiku do odpowiedniego kontenera.
Postępuj zgodnie z ochroną środowiska!
-
Zanim wyrzucisz puszkę aluminiową do
popielatego kosza, zgnieć ją!
-
Do pojemnika żółtego wrzucaj - tylko
puste i bez zakrętek - butelki plastikowe
typu PET!
-
Puste butelki szklane należy wrzucać
- nie tłukąc ich - do kosza zielonego.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
OPRACOWANIE NADRUKU NA KUBEK
REKLAMUJĄCY PROJEKT „CARE FOR OUR CLIMATE” |
3 uczniów naszej szkoły wykonało
projekt nadruku na kubek reklamujący „Care for our climate”:
Partycja Pisaniak z 2e, Wiktor Baran
z 1d i Maciej Bąk z 2d.
Projekt Macieja Bąka został wybrany i kubki reklamujące projekt
otrzymali wszyscy nauczyciele z 7 krajów Europy na pamiątkę wizyty
w
Rzeszowie.
Wszyscy uczniowie otrzymali także kubki reklamujące region
Podkarpacia oraz materiały promujące nasze województwo ufundowane
przez Urząd Marszałkowski
w Rzeszowie.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
MÓJ ODCISK STOPY NA ZIEMI – MY ECOLOGICAL FOOTPRINT |
We wszystkich szkołach partnerskich
przeprowadziliśmy w ramach projektu quiz internetowy „My ecological
footprint”. Chętni uczniowie mieli za zadanie odpowiedzieć na
postawione tam pytania dotyczące stylu życia ich rodziny: jakie
produkty spożywają, jakimi środkami lokomocji przemieszczają się na
co dzień i podróżują, ile energii zużywają
i z jakich źródeł ona pochodzi.
Odcisk stopy ilustruje ile zasobów ziemskich zużywamy i ile planet
jest nam potrzebne przy obecnym stylu życia – 2,2 planety! To dużo!
A ziemię mamy przecież tylko jedną!
Na temat odcisku stopy uczniowie ze wszystkich krajów partnerskich
dyskutowali podczas II wizyty roboczej w Rzeszowie wymieniając
spostrzeżenia w grupach międzynarodowych.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
II WIZYTA ROBOCZA W RAMACH PROJEKTU
23-28 marca 2011 |
W dniach od 23 marca do 28 marca 2011
gościliśmy w naszej szkole 36 uczniów i 22 nauczycieli z 7 krajów
partnerskich.
35 uczniów naszej szkoły zgłosiło chęć przyjęcia kolegów i koleżanki
z zagranicy w swoich domach.
W ramach wizyty odbyły się:
-
Powitanie w szkole i degustacja
polskich potraw
-
Wizyta w Ratuszu i zwiedzanie
podziemi Rzeszowa
-
Wizyta na URz i wykład
nt
„Środowisko wszechświata”
-
Praca nad projektem w grupach
międzynarodowych: dyskusja
na temat „odcisku stopy”
w poszczególnych krajach,
opracowanie i
przedstawienie
„mapy” elektrowni w
poszczególnych krajach
-
Wystawa pamiętników
ekologicznych
-
Dyskusja na temat słowniczka
ekologicznego
-
Wycieczka do zamku w Łańcucie
-
Wycieczka do Krakowa
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
PROMOCJA PROJEKTU PODCZAS DNIA
OTWARTEGO GIMNAZJUM NR 1 |
Uczniowie klas szóstych wraz
z
rodzicami mogli zapoznać się
z celami projektu, dokumentacją oraz
pracami uczniów, wykonanymi podczas pierwszego roku pracy.
Na małej sali gimnastycznej
zaprezentowano także opracowania multimedialne uczniów naszej
szkoły, w języku angielskim, dotyczące tematyki projektu „Care for
our climate” oraz galerię zdjęć z I wizyty w Hiszpanii.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
„JAK
OSZCZĘDZAĆ ENERGIĘ I DLACZEGO?” – CYKL SZKOLEŃ DLA MŁODZIEŻY WE
WSPÓŁPRACY Z MPEC W RZESZOWIE |
Szkolenie "MPEC - Rzeszów dla młodych
odbiorców" pod Honorowym Patronatem Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki w Warszawie zostało przeprowadzone w każdej klasie.
Prelekcje prowadzili panowie:
Józef Indyka oraz Jerzy Piela -
przedstawiciele Południowo-Wschodniego Oddziału Terenowego Urzędu
Regulacji Energetyki
z siedzibą w Krakowie, którzy przedstawili
uczniom temat "Jak oszczędzać energię i dlaczego?". Na zakończenie
prelekcji, pan Artur Berłowski (pracownik MPEC - Rzeszów Sp. z o.o.)
przybliżył zebranym misję firmy oraz cel Programu Ciepło Systemowe.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
PREZENTACJE MULTIMEDIALNE NA WYBRANY
TEMAT |
W I półroczu opracowywaliśmy
prezentacje multimedialne w języku angielskim na jeden z wybranych
tematów:
Prezentacje opracowali:
-
Maciej Bąk 2d
-
Patrycja Omiatacz 2d
-
Grzegorz Błądziński 2d
-
Krzysztof Bis 2d
-
Olga Stochła 2g
-
Kinga Grodzka 2f
-
Michał Polak 2f
-
Barbara Dytkowska 2f
-
Wojciech Salamon 1a
-
Rafał Chmiel 1d
Prezentacje zostaną zakatalogowane w
bibliotece szkolnej w formie elektronicznej
i drukowanej.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
PROMOCJA PROJEKTU „W TROSCE O KLIMAT”
WŚRÓD RODZICÓW |
24 listopada 2010 podczas
spotkania z rodzicami zorganizowaliśmy promocję projektu. Uczniowie
przygotowali stoiska ze zdrowymi potrawami, przyrządzonymi ze
składników produkowanych i uprawianych lokalnie. Można było
degustować niskokaloryczne ciasteczka, sałatki z sosem jogurtowym,
kanapki ze zdrowymi serami, soki bez dodatku cukru oraz świeże
owoce. Uczniowie opracowali także ulotki reklamujące projekt.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
STWORZENIE SIECI KOORDYNATORÓW KLASOWYCH PROJEKTU „CARE” |
Aby rozpowszechnić cele projektu i
informować społeczność szkolną na temat zadań
i postępów w projekcie stworzyliśmy sieć koordynatorów klasowych. 2
uczniów z każdej klasy bierze udział w spotkaniach z
nauczycielem-koordynatorem projektu, podczas których omawiane są
poszczególne zadania, w które mogą zaangażować się wszyscy chętni
uczniowie naszej szkoły.
Głównym zadaniem koordynatorów
klasowych jest informowanie swojej klasy na temat zadań i postępów w
projekcie.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
I WIZYTA ROBOCZA W RAMACH PROJEKTU
COMENIUS LLP „ CARE FOR OUR CLIMATE”/”W TROSCE O KLIMAT” JUŻ ZA NAMI |
W dniach 8-13.11.2010 w San Sebastian
de los Reyes w Hiszpanii odbyła się pierwsza wizyta robocza w ramach
projektu „Care for our climate”.
Szkoła partnerska Instituto de Education Secundaria “Juan de
Martena” podejmowała 65 gości z 7 krajów Europy.
Nauczyciele i uczniowie poznali system
edukacji kraju szkoły partnerskiej, prezentowali dotychczasową pracę
nad projektem, dyskutowali nad szczegółami zadań zaplanowanych na II
semestr 2010/2011. Odbyło się także głosowanie na logo projektu.
LOGO PROJEKTU
Zorganizowano także wizytę w punkcie odbioru i segregacji surowców
wtórnych, wycieczkę do muzeum interaktywnego Cosmocaixa, gdzie
zaprezentowano przyczyny i skutki zmian klimatycznych. W planetarium
uczniowie mogli oglądać seans filmowy o tematyce przyrodniczej.
Ostatni dzień pobytu wszyscy uczestnicy wizyty poświęcili na
zwiedzanie stolicy Hiszpanii – przejazd autobusem „Madryt Vision”
trasą turystyczna po mieście, spacer przez główne ulice miasta do
zamku królewskiego oraz zwiedzanie muzeum sztuki współczesnej Raina
Sophia.
5 uczennic i uczniów Gimnazjum nr 1
godnie reprezentowało naszą szkołę – przedstawili prezentację
multimedialna na temat swojej szkoły oraz film DVD o zabytkach
naszego miasta. Brali także czynny udział w pracy grup
międzynarodowych na temat analizy ankiety o tematyce ekologicznej.
Po powrocie rozpoczęły się
przygotowania do kolejnej wizyty, która odbędzie się
w marcu 2011 w Rzeszowie. Uczniowie naszej szkoły będą mogli gościć
w swoich domach kolegów i koleżanki z Niemiec, Rumunii, Węgier,
Portugalii, Włoch, Francji i Hiszpanii. Chęć przyjęcia gościa w
marcu 2011 należy zgłaszać do koordynatorów projektu p.Anny Lei lub
p.Agnieszki Miąsik.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
WYMIANA
JĘZYKOWA RZESZÓW/TRAPANI |
W dniach 19 - 26
października 2010 r. grupa uczennic z naszego Gimnazjum
uczestniczyła w wymianie językowej między naszą szkołą, a szkołą w Trapani
- miejscowości położonej w północno-zachodniej części Sycylii.
Opiekunami byli p. Iwona Petryczkiewicz-Nowak i ks. Marcin Szopiński.
Wyjechaliśmy
pociągiem we wtorek
z Rzeszowa do Krakowa. Lot z Krakowa do Trapani trwał ok. 2 godzin.
Na miejscu czekały już na nas rodziny, u których spędziłyśmy
tydzień. Kolejnego dnia zwiedzałyśmy stolicę Sycylii - Palermo.
Byłyśmy zafascynowane tym pięknym miastem niesamowitym
włoskim klimatem. Czwartek spędziłyśmy w Trapani, a także
w średniowiecznym miasteczku na górze Erice, gdzie dotarłyśmy
kolejką linową. Przed tymi atrakcjami uczestniczyłyśmy również
w lekcji historii wraz z naszymi włoskimi
i francuskimi koleżankami. Następnego dnia zorganizowana była
wycieczka do antycznych świątyń Selinunte i Segesta, Mazara del
Vallo i muzeum Satiro di Mazara. Są to naprawdę niezwykłe miejsca,
gdzie widoczne są ślady historii.
Weekend był dla
nas czasem na samodzielne poznanie włoskich zwyczajów, tradycji oraz
codziennego życia. Czas zorganizowany były przez rodziny, u których
mieszkałyśmy. W sobotę przed południem brałyśmy udział w lekcjach,
gdyż ich szkolny tydzień trwa 6 dni, z wyłączeniem jedynie
niedzieli. Byliśmy także na plaży znajdującej się w pobliżu szkoły.
W poniedziałek
również uczestniczyłyśmy w lekcjach. Resztę dnia spędziłyśmy
z rodzinami. Wieczorem spotykaliśmy się wspólnie na mieście. Był to
nasz ostatni, spędzony razem dzień. We wtorek musiałyśmy się
pożegnać. Żałowałyśmy, że to już koniec, jednak tym samym
cieszyłyśmy się z minionego tygodnia. To było niezwykłe przeżycie
i wspaniałe doświadczenie. Poznałyśmy włoską kulturę, zwyczaje, a
także „wtopiłyśmy się” w ich codzienne życie - zupełnie odmienne od
naszego.
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
I WIZYTA ROBOCZA - HISZPANIA |
W dniach 08-13.11.2010 przedstawiciele
naszej szkoły – 5 nauczycieli i 5 uczniów weźmie udział w spotkaniu
partnerów projektu w Hiszpanii w miejscowości San Sebastian
de los Reyes.
Podczas wizyty każdy z krajów
zaprezentuje krótki film o swoim mieście oraz przedstawi szkołę, z
której pochodzi. Będziemy pracować w grupach międzynarodowych,
wybierać logo projektu oraz porównywać wyniki ankiety
przeprowadzonej w każdym
z krajów na temat świadomości ekologicznej. Rozpoczniemy także pracę
nad słowniczkiem ekologicznym.
Program wizyty jest bardzo ciekawy. Zwiedzanie Madrytu, wizyta w
muzeum etnograficznym, planetarium, udział w zajęciach będą z
pewnością doskonałą okazją do komunikowania się w językach obcych,
poznania kultury i życia codziennego kolegów
z kraju partnerskiego.
|
|
Madryt |
Madryt |
|
|
San
Sebastian |
San
Sebastian de los Reyes |
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
ANKIETA NA TEMAT ŚWIADOMOŚCI
EKOLOGICZNEJ |
Kolejnym zadaniem w projekcie „W
trosce o klimat” było przeprowadzenie wśród uczniów i opracowanie
ankiety na temat świadomości ekologicznej.
W ankiecie przeprowadzonej w październiku 2010 wzięło udział 100
uczniów naszej szkoły – koordynatorzy projektu z poszczególnych
klas, uczniowie klas 2c, 2d i 1c. Pytania dotyczyły wiedzy na temat
globalnego ocieplenia, rozdzielania odpadów, oszczędzania wody i
energii, rozsądnego robienia zakupów, odżywiania się i poruszania
się różnymi środkami lokomocji.
Ankieta została zanalizowana przez uczniów i nauczycieli naszej
szkoły. Z wynikami można zapoznać się na stronie internetowej.
[ZOBACZ - WERSJA:
]
[ZOBACZ - WERSJA:
]
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
KONKURS NA LOGO PROJEKTU COMENIUS LLP
„W TROSCE O KLIMAT” |
Pierwszym zadaniem w projekcie jest
opracowanie logo. Każdy z 8 krajów zorganizował w swojej szkole
konkurs na logo projektu. W naszej szkole w konkursie wzięło udział
90 uczniów. Prace zostały opracowane indywidualnie, w parach lub
grupowo, na zajęciach artystycznych, kołach zainteresowań lub jako
praca domowa. Projekty zostały wykonane techniką rysunku, wycinanki
i kolażu oraz przy użyciu różnych programów graficznych.
W skład jury weszli nauczyciele: Anna
Leja, Agnieszka Miąsik, Agnieszka Grabowska, Agata Krechel-Kocój,
Agnieszka Sękiewicz-Magoń, Monika Chmiel, Jadwiga Sokołowska oraz
przedstawicielki Samorządu Szkolnego: Aleksandra Kiedrowska i Maja
Wacnik. Oceniano: oryginalność pomysłu, symbolikę znaku, estetykę
wykonania i kompozycję.
Jury przyznało I,II i III miejsce oraz
2 wyróżnienia.
I miejsce –
Żarek Magdalena 3a i Monika Sokołowska2f
II miejsce – Monika Marek, Angelika Kwiecień i Wioletta Malec 3a
III miejsce – Wiktor Baran 1d
Wyróżnienie – Maciej Bąk 2d
Wyróżnienie – Kamil Kozioł 1b
|
|
I miejsce – Żarek Magdalena
3a
i Monika Sokołowska2f
|
II miejsce – Monika Marek,
Angelika Kwiecień i Wioletta Malec 3a |
|
|
III miejsce – Wiktor Baran 1d
|
Wyróżnienie – Maciej Bąk 2d |
|
ZOBACZ INNE PRACE UCZNIÓW
|
Wyróżnienie – Kamil Kozioł 1b
|
|
Nagrody rzeczowe dla zwycięzców
zostały ufundowane ze środków projektu
Comenius LLP. Prace uczniów będą
zaprezentowane podczas wizyty roboczej w Hiszpanii
w listopadzie 2010 i wezmą udział w
konkursie na logo projektu 8 krajów.
Zwycięzcom
gratulujemy!
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
PROJEKT
COMENIUS LLP „W TROSCE O KLIMAT”/”CARE FOR OUR CLIMATE”
2010-1012 |
Do grupy
partnerskiej projektu Comenius LLP należy 8 szkół europejskich:
|
|
Lycee Condorcet – Lens - Francja |
Liceo
Scientifico e Socio-Psico-Pedagogico “C.Colombo” -Marigliano -
Włochy |
|
|
Gimnazjum nr 1
im K.Pułaskiego - Rzeszów - Polska |
Escola E.B
2,3/S – Penalva do Castelo - Portugalia |
|
|
Liceum
Teologic Reformat - Targu-Mures - Rumunia |
III.Bela
Gimnazjum – Baja - Węgry
|
|
|
Instituto de
Educacion Secundaria “Juan de Mairena” - San Sebastián los
Reyes - Hiszpania |
Max-Planck-Gymnasium – Delmenhorst - Niemcy
|
Podczas dwóch lat pracy nad projektem
uczniowie będą badać przyczyny zmian klimatycznych oraz związane z
nimi prognozy naukowe. Projekt ma również zachęcić ich do zmiany
codziennych nawyków takich jak: oszczędzanie energii, wody,
segregowanie odpadów w szkole i w domu. Kolejnym celem projektu jest
uświadomienie uczniów na temat różnorodności ekosystemów oraz wagi
terenów chronionych w regionach poszczególnych partnerów projektu.
Projekt ma na celu nie tylko
rozbudzenie wśród uczniów świadomości ekologicznej. Jego zadaniem
jest również rozwijanie aktywnej komunikacji w językach obcych i
doskonalenie umiejętności informatycznych.
W ramach projektu uczniowie będą
tworzyć prezentacje multimedialne, uczestniczyć
w wycieczkach, współpracować z instytucjami zajmującymi się ochroną
środowiska, podejmować działania mające na celu poprawę stanu
środowiska lokalnego.
W ramach projektu zaplanowano 4
wizyty: w Hiszpanii – listopad 2010, w Polsce – kwiecień 2011, w
Portugalii – październik 2011 i we Włoszech – maj 2012.
Uczniowie, którzy będą aktywnie
działać w projekcie, mają szansę wziąć udział
w spotkaniach międzynarodowych.
ZAPRASZAMY WSZYSTKICH UCZNIÓW
DO WSPÓŁPRACY!!!
|
powrót
do góry |
|
::WSTECZ
|
|