WSO


Idź do treści

Kryteria oceny zachowania

§ 17 Kryteria oceny zachowania

Ocenę klasyfikacyjną śródroczną i roczną zachowania ustala wychowawca zgodnie z obowiązującymi

w Gimnazjum Zasadami oceniania zachowania uczniów.


1. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:

a) wywiązywanie się z obowiązków ucznia,

b) przestrzeganie Statutu Gimnazjum,

c) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej,

d) dbałość o honor i tradycję szkoły,

e) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,

f) dbałość o piękno mowy ojczystej,

g) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,

h) okazywanie szacunku innym osobom.

2. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów

danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego

i norm etycznych.

3. Śródroczną, roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali:

a) wzorowe,

b) bardzo dobre,

c) dobre,

d) poprawne

e) nieodpowiednie

f) naganne.

4. Ocena zachowania nie ma wpływu na oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ucznia oraz promocję do klasy

programowo wyższej lub ukończenie szkoły (z zastrzeżeniem pkt 8).

5. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach

i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania, warunkach i trybie odwołania się od rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.

6. Na tydzień przed śródrocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej wychowawca jest zobowiązany poinformować

uczniów i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanej ocenie śródrocznej zachowania.

7. Na miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej wychowawca jest zobowiązany poinformować

uczniów i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.

8. Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia,

któremu w danej szkole po raz drugi z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania.

9. Przewidywana ocena może ulec zmianie. Ostateczną ocenę zachowania otrzymuje uczeń w wyniku rocznej klasyfikacji (z zastrzeżeniem § 19 ust. 2)

10. Dopuszcza się także możliwość obniżenia oceny zachowania po rocznej klasyfikacji w przypadku rażącego przekraczania przez ucznia

zasad określonych w WSO i Regulaminie szkoły. Decyzje podejmuje się na Radzie Nadzwyczajnej, z której sporządza się protokół.

11. O podjętej decyzji wychowawca informuje ucznia i rodziców oraz sporządza notatkę w dzienniku danej klasy.

12. Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe, należy uwzględnić wpływ

stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego

nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej w tym poradni specjalistycznej.




Powrót do treści | Wróć do menu głównego