Menu główne:
§ 18 Tryb ustalania oceny zachowania:
1. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala wychowawca klasy, wystawiając oceny cząstkowe zachowania co najmniej
dwukrotnie w ciągu jednego półrocza, (terminy ustala się na sierpniowej konferencji plenarnej) po zasięgnięciu opinii nauczycieli,
uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia, zgodnie z regulaminem oceniania. Wychowawca klasy dokonuje wpisu tak ustalonej
oceny cząstkowej zachowania do dokumentacji szkolnej (dziennika klasowego ).
Drugie półrocze uczeń rozpoczyna z taką ilością punktów, jaką otrzymał w wyniku klasyfikacji śródrocznej.
W przypadku oceny nagannej - ujemna ilość punktów zastąpiona zostaje 0.
2. Każdy uczeń na początku roku szkolnego otrzymuje 150 punktów.
ZACHOWANIE POSTRZEGANE JAKO POZYTYWNE
ZACHOWANIA POSTRZEGANE JAKO POZYTYWNE
|
LICZBA PUNKTÓW DODATNICH |
OSOBA UPRAWNIONA |
za uzyskanie tytułu
|
40 pkt
|
Nauczyciele |
za osiąganie punktowanych miejsc w konkursach artystycznych i zawodach sportowych
|
|
Nauczyciele
|
100% frekwencję na zajęciach szkolnych |
10 pkt
|
wychowawca |
brak spóźnień |
5 pkt
|
wychowawca |
najwyższą frekwencję w klasie |
10 pkt
|
wychowawca |
pracę na rzecz klasy
|
0-10 pkt
|
wychowawca |
systematyczną pracę na rzecz szkoły i środowiska |
5-30 pkt |
Opiekunowie organizacji |
uczestnictwo w imprezach szkolnych i pozaszkolnych |
20 pkt |
Nauczyciel organizujący |
pracę na rzecz innych -działalność charytatywną |
10 pkt |
wychowawca |
stałą pomoc kolegom w nauce |
5-10 pkt |
Nauczyciel |
wyjątkową kulturę osobistą |
15 pkt |
Oceny dokonuje każdy nauczyciel po stwierdzeniu adekwatnego zachowania |
ubiór zgodny z Regulaminem Gimnazjum nr 1
|
10 pkt |
Wychowawca 3 razy
|
pracę nad własnym zachowaniem (umiejętność krytycznej oceny złego postępowania i widoczna poprawa zachowania zauważona przez wychowawcę klasy lub innego nauczyciela) |
10-30 pkt |
nauczyciele |
nieotrzymanie punktów ujemnych w ciągu całego półrocza |
20 pkt |
wychowawca |
Wkład ucznia w realizację projektu edukacyjnego:
|
20 pkt
|
Nauczyciel opiekun projektu |
ZACHOWANIE POSTRZEGANE JAKO NEGATYWNE
ZACHOWANIA POSTRZEGANE JAKO NEGATYWNE |
LICZBA PUNKTÓW UJEMNYCH |
OSOBA UPRAWNIONA |
strój uczniowski niezgodny |
10 pkt ( 3 razy w półroczu) |
wychowawca |
zachowanie w czasie lekcji dezorganizujące pracę innych uczniów i nauczyciela ( za 10 uwag nagana wychowawcy) uwaga w zeszycie wychowawcy powinna być poprzedzona upomnieniem ustnym |
nauczyciele |
|
niewykonywanie poleceń nauczyciela i innego pracownika |
5 pkt |
nauczyciel |
aroganckie zachowanie |
20 pkt |
wychowawca, nauczyciel |
agresję słowną |
10 pkt |
nauczyciel |
agresję fizyczną (bójka) |
20 pkt |
nauczyciel |
nierespektowanie ogólnie przyjętych norm społecznych na terenie szkoły i podczas zajęć organizowanych poza szkołą |
10 pkt |
nauczyciel |
niszczenie mienia szkoły (ścian, ławek, krzeseł, pomocy dydaktycznych i wyposażenia klas szkolnych) |
20 pkt + rekompensata pieniężna |
nauczyciel |
niszczenie własności innych osób |
5-20 pkt + rekompensata pieniężna |
nauczyciel |
palenie papierosów |
50 pkt |
nauczyciel |
uczeń pod wpływem alkoholu oraz środków zmieniających świadomość |
50 pkt |
nauczyciel |
nieusprawiedliwione spóźnianie się na lekcję |
2pkt |
|
nieusprawiedliwione lekcje (ucieczka) |
1 h - 3pkt |
|
samowolne opuszczanie klasy w czasie trwania lekcji |
50pkt |
nauczyciel |
ucieczka zbiorowa z lekcji |
20pkt |
|
niewyłączenie telefonu komórkowego oraz wszystkich urządzeń elektronicznych w czasie lekcji, zajęć |
10pkt |
nauczyciel |
3. Konkretne zachowania uczniów postrzegane jako "dodatnie" lub " ujemne" są odnotowywane przez nauczycieli w zeszycie wychowawcy
klasy w formie notatki, sformułowanej zgodnie
z kryteriami oceniania zachowania, opatrzonej kolejnym numerem, datą i czytelnym podpisem wpisującego oraz są uwzględniane
podczas wystawiania cząstkowych ocen zachowania. Nauczyciel jest zobowiązany poinformować ucznia o treści zapisanej uwagi.
Pracownicy niebędący nauczycielami swoje uwagi o zachowaniu uczniów przekazują ustnie wychowawcy klasy.
4. W przypadku powtarzania się zachowań dezorganizujących pracę na lekcji (10 uwag) i po wykorzystaniu wszystkich środków
zaradczych (rozmowy diagnozująco-dyscyplinujące
z uczniem, konsultacje z rodzicami, kontrakt) uczeń zostaje ukarany naganą wychowawcy klasy.
5. Szczególnie rażące rodzaje wykroczeń są odnotowywane w formie notatki służbowej i karane naganą Dyrektora Gimnazjum.
6. Za szczególnie rażące wykroczenia uważa się zachowania noszące znamiona czynów karalnych
i przejawów demoralizacji, a w szczególności:
a) zachowania zagrażające bezpieczeństwu zdrowia i życia uczniów,
pracowników szkoły,
b) świadome i celowe dewastowanie szkoły, mienia szkolnego i pozaszkolnego,
c) kradzieże, rozboje, pobicie, wymuszenia, znęcanie się fizyczne i emocjonalne, posiadanie i rozprowadzanie środków
zmieniających świadomość (alkohol, narkotyki, itp…)
d) uchylanie się od realizacji obowiązku szkolnego - powyżej 50% godzin nieusprawiedliwionych
e) fałszowanie dokumentów (zwolnienia lekarskie, usprawiedliwienia od rodziców, oceny w dzienniku szkolnym,
zapisy w zeszycie i sprawdzianie ucznia, podrabianie podpisów)
f) znieważenie nauczyciela - pracownika administracji państwowej.
7. Uczeń ukarany naganą Dyrektora Gimnazjum otrzymuje w wyniku klasyfikacji śródrocznej (rocznej) ocenę zachowania niższą
o dwa stopnie niż wynikająca z punktacji.
Uczeń ukarany naganą wychowawcy klasy otrzymuje w wyniku klasyfikacji śródrocznej (rocznej) ocenę niższą
o jeden stopień niż wynikająca z punktacji.
8. Wychowawca dysponuje premią w wysokości od 10-50 pkt., którą może przyznać przy ustalaniu ocen klasyfikacyjnych
zachowania po zasięgnięciu opinii nauczycieli i innych uczniów oraz samego ucznia.
9. Uczeń, który z powodów losowych był długo nieobecny w szkole, nie podlega ocenianiu punktowemu zachowania.
cenę ustala wychowawca w porozumieniu z innymi nauczycielami.
10. Ocena śródroczna i roczna ustalona jest na podstawie ocen cząstkowych według punktacji:
200 i więcej - wzorowe (z zastrzeżeniem punktu 11)
199-175 - bardzo dobre (z zastrzeżeniem punktu 11)
174-150 - dobre
149- 75 - poprawne
74- 0 - nieodpowiednie
Określa punkt 11 i 6 § 18 - naganne
11. Przy ustalaniu ocen zachowania (klasyfikowania śródrocznych i rocznych) wychowawca bierze pod uwagę następujące kryteria:
Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, gdy:
- nie ma punktów ujemnych,
- nie ma nieusprawiedliwionych nieobecności i spóźnień,
- nie ma więcej niż 3 uwagi, dotyczące dezorganizacji pracy na lekcji,
- aktywnie bierze udział w życiu klasy, szkoły i środowiska lub
- uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych proponowanych przez szkołę,
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, gdy:
- suma punktów ujemnych w skali jednego półrocza nie przekracza liczby 20,
- nie ma nieusprawiedliwionych nieobecności i spóźnień,
- nie ma więcej niż 5 uwag, dotyczących dezorganizacji pracy na lekcji,
Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który mimo podejmowanych działań wychowawczych dopuszcza się rażących wykroczeń,
a jego zachowanie nosi znamiona demoralizacji (zgodnie z pkt. 6).