Menu główne:
§ 13 Wymagania edukacyjne
Ustala się następujące ogólne wymagania na poszczególne stopnie szkolne:
stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
nie spełnia wymagań na ocenę dopuszczającą,
jego wiadomości i umiejętności nie dają szans w dalszych etapach kształcenia,
nie skorzystał z pomocy szkoły i nie wykorzystał szans uzupełnienia wiedzy i umiejętności.
stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
wykonuje proste zadania pod kierunkiem nauczyciela,
definiuje pojęcia, nazywa i wymienia fakty.
stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
opanował wiadomości i umiejętności zawarte w podstawie programowej niezbędne do kontynuowania nauki,
rozwiązuje typowe problemy o niedużym stopniu trudności,
wyszukuje i analizuje informacje.
stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
stosuje wiadomości teoretyczne w praktyce, analizuje i wyciąga wnioski,
samodzielnie rozwiązuje sytuacje typowe problemowe,
podejmuje samodzielne próby rozwiązania problemu w nowych dla siebie sytuacjach,
stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych w podstawie programowej,
stosuje zdobyte wiadomości i umiejętności w nowych dla siebie sytuacjach,
samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne,
wykorzystuje zdobyte wiadomości i umiejętności w innych dziedzinach nauki.
stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
posiada wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza podstawę programową,
samodzielnie i twórczo rozwiązuje zadania i problemy,
wykorzystuje zdobytą wiedzę w innych dziedzinach.
Uczeń otrzymuje celującą roczną (śródroczną) ocenę klasyfikacyjną jeżeli spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków:
a) jest laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim i ponad wojewódzkim,
b) jest laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej,
c) osiąga sukcesy w konkursach artystycznych, w zawodach sportowych na szczeblu powiatowym, wojewódzkim i ponadwojewódzkim
(zdobywa miejsca 1, 2 lub 3) i jego wszystkie oceny cząstkowe są co najmniej dobre (nie ma ocen niedostatecznych, dopuszczających i dostatecznych),
d) z co najmniej połowy liczby prac klasowych otrzymuje ocenę celujący a pozostałe oceny są co najmniej bardzo dobre w tym co najmniej
połowę stanowią oceny celujący (z zastrzeżeniem §3 ust.8).
Szczegółowe wymagania na poszczególne stopnie szkolne dla wszystkich zajęć edukacyjnych określonych szkolnym planem nauczania
zawarte są w Przedmiotowych Systemach Oceniania.