WSO


Idź do treści

Wymagania edukacyjne


§ 13 Wymagania edukacyjne


Ustala się następujące ogólne wymagania na poszczególne stopnie szkolne:

stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:

nie spełnia wymagań na ocenę dopuszczającą,

jego wiadomości i umiejętności nie dają szans w dalszych etapach kształcenia,

nie skorzystał z pomocy szkoły i nie wykorzystał szans uzupełnienia wiedzy i umiejętności.

stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:

wykonuje proste zadania pod kierunkiem nauczyciela,

definiuje pojęcia, nazywa i wymienia fakty.

stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:

opanował wiadomości i umiejętności zawarte w podstawie programowej niezbędne do kontynuowania nauki,

rozwiązuje typowe problemy o niedużym stopniu trudności,

wyszukuje i analizuje informacje.

stopień dobry otrzymuje uczeń, który:

stosuje wiadomości teoretyczne w praktyce, analizuje i wyciąga wnioski,

samodzielnie rozwiązuje sytuacje typowe problemowe,

podejmuje samodzielne próby rozwiązania problemu w nowych dla siebie sytuacjach,

stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:

opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych w podstawie programowej,

stosuje zdobyte wiadomości i umiejętności w nowych dla siebie sytuacjach,

samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne,

wykorzystuje zdobyte wiadomości i umiejętności w innych dziedzinach nauki.

stopień celujący otrzymuje uczeń, który:

posiada wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza podstawę programową,

samodzielnie i twórczo rozwiązuje zadania i problemy,

wykorzystuje zdobytą wiedzę w innych dziedzinach.

Uczeń otrzymuje celującą roczną (śródroczną) ocenę klasyfikacyjną jeżeli spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków:

a) jest laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim i ponad wojewódzkim,

b) jest laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej,

c) osiąga sukcesy w konkursach artystycznych, w zawodach sportowych na szczeblu powiatowym, wojewódzkim i ponadwojewódzkim

(zdobywa miejsca 1, 2 lub 3) i jego wszystkie oceny cząstkowe są co najmniej dobre (nie ma ocen niedostatecznych, dopuszczających i dostatecznych),

d) z co najmniej połowy liczby prac klasowych otrzymuje ocenę celujący a pozostałe oceny są co najmniej bardzo dobre w tym co najmniej

połowę stanowią oceny celujący (z zastrzeżeniem §3 ust.8).

Szczegółowe wymagania na poszczególne stopnie szkolne dla wszystkich zajęć edukacyjnych określonych szkolnym planem nauczania

zawarte są w Przedmiotowych Systemach Oceniania.



Powrót do treści | Wróć do menu głównego