Menu główne:
§ 3 Tryb oceniania wewnątrzszkolnego
1. Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na:
a) rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości
i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej
i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę;
b) systematycznym obserwowaniu i dokumentowaniu postępów uczniów w nauce i zachowaniu według zasad ustalonych
w niniejszym Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania uczniów.
2. Nauczyciele wychowawcy na początku każdego roku szkolnego zapoznają uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów)
z Wewnątrzszkolnym System Oceniania znajdującym się
w Statucie Gimnazjum nr 1 zawierającym informacje o:
a) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych
i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego programu nauczania,
b) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
c) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej
z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
3. Nauczyciele wszystkich przedmiotów informują uczniów i rodziców (opiekunów prawnych)
o szczegółowych wymaganiach zawartych w Przedmiotowym Systemie Oceniania.
4. Przedmiotowe Systemy Oceniania znajdują się w klasopracowniach oraz w bibliotece szkolnej.
5. Oceny są jawne zarówno dla ucznia jak i dla rodziców (prawnych opiekunów).
6. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.
7. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) sprawdzone i ocenione pisemne prace klasowe i sprawdziany
są udostępniane uczniowi lub jego rodzicom (prawnym opiekunom).
8. Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej,
dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia,
u którego stwierdzono zaburzenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom.
9. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, plastyki, muzyki, zajęć artystycznych, zajęć technicznych należy uwzględnić
również wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się
z obowiązków wynikających z tych zajęć.