WSO


Idź do treści

Tryb oceniania wewnątrzszkolnego

§ 3 Tryb oceniania wewnątrzszkolnego

1. Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na:

a) rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości

i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej

i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę;

b) systematycznym obserwowaniu i dokumentowaniu postępów uczniów w nauce i zachowaniu według zasad ustalonych

w niniejszym Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania uczniów.

2. Nauczyciele wychowawcy na początku każdego roku szkolnego zapoznają uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów)

z Wewnątrzszkolnym System Oceniania znajdującym się

w Statucie Gimnazjum nr 1 zawierającym informacje o:

a) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych

i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego programu nauczania,

b) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,

c) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej

z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz zachowania.

3. Nauczyciele wszystkich przedmiotów informują uczniów i rodziców (opiekunów prawnych)

o szczegółowych wymaganiach zawartych w Przedmiotowym Systemie Oceniania.

4. Przedmiotowe Systemy Oceniania znajdują się w klasopracowniach oraz w bibliotece szkolnej.

5. Oceny są jawne zarówno dla ucznia jak i dla rodziców (prawnych opiekunów).

6. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.

7. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) sprawdzone i ocenione pisemne prace klasowe i sprawdziany

są udostępniane uczniowi lub jego rodzicom (prawnym opiekunom).

8. Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej,

dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia,

u którego stwierdzono zaburzenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom.

9. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, plastyki, muzyki, zajęć artystycznych, zajęć technicznych należy uwzględnić

również wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się

z obowiązków wynikających z tych zajęć.



Powrót do treści | Wróć do menu głównego