REGULAMIN


Idź do treści

Postanowienia szczegółowe

Rozdział II

Postanowienia szczegółowe

1. Zgodę na przeprowadzenie wycieczki udziela dyrektor lub wicedyrektor szkoły

po pisemnym upoważnieniu przez dyrektora szkoły.

2. Wycieczkę klasowa planuje i organizuje kierownik wycieczki - wyznaczony

przez dyrektora szkoły - w uzgodnieniu z rodzicami.

3. Wycieczkę przedmiotową planowaną w czasie lekcji należy zgłosić dyrektorowi

lub wicedyrektorowi szkoły. Temat wycieczki wpisać w dzienniku lekcyjnym,

a wyjście odnotować w zeszycie wyjść.

4. Szkoła może organizować wycieczki i imprezy zagraniczne. Zgodę na ich zorganizowanie wyraża dyrektor szkoły po

zawiadomieniu organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

5. Zawiadomienie powinno zawierać:

- nazwę kraju

- czas pobytu,

- program pobytu,

- imię i nazwisko kierownika wycieczki i opiekunów,

- listę uczniów z określeniem wieku oraz numerem PESEL,

- obowiązkowe ubezpieczenie zagraniczne,

6. Uczniowie w stosunku do których istnieją przeciwwskazania lekarskie nie mogą

brać udziału w wycieczkach.

7. Lista uczniów biorących udział w wycieczkach turystyki kwalifikowanej może być

być skonsultowana z higienistką szkolną.

8. Jeżeli podczas wycieczki uczeń musi przyjmować leki, to o fakcie tym rodzice ( prawni opiekunowie)są zobowiązani

poinformować opiekunów przed wycieczką.

9. Udział ucznia w wycieczce (z wyjątkiem przedmiotowych odbywających się w ramach zajęć lekcyjnych) wymaga

pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

10. Rodzice (prawni opiekunowie) zobowiązani są do odebrania dziecka z umówionego miejsca przyjazdu,

jeżeli powrót przypada po zmierzchu.

11. Zabrania się organizowania wycieczek na terenach górskich leżących na obszarach parków narodowych

i rezerwatów przyrody oraz leżących powyżej 1000 m n.p.m. bez udziału górskiego przewodnika turystycznego.

12. Nie wolno organizować wycieczek jeśli nie sprzyjają ku temu warunki atmosferyczne

(podczas burz, śnieżyc, gołoledzi).

13. Podczas wycieczek należy bezwzględnie przestrzegać zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.

14. Uczestnicy wycieczek mogą korzystać z kąpieli tylko w miejscach do tego przeznaczonych i pod nadzorem ratowników.

15. Przy organizowaniu wycieczek należy uwzględnić fakt, że opiekun może pracować maksymalnie przez 8 godzin na dobę.

16. Dla zapewnienia uczestnikom wycieczek pełnego bezpieczeństwa powinna być przestrzegana zasada

- maksymalna liczba uczniów przypadających na jednego opiekuna:

a) podczas wycieczek poza terenem miasta - 20 uczniów

b) podczas turystyki kwalifikowanej - 10 uczniów

c) podczas wycieczek rowerowych - 6 uczniów

17. Liczba opiekunów może zostać zwiększona w stosunku do ustalonej w pkt 16 a-c uwzględniając wiek, stan zdrowia,

ewentualną niepełnosprawność, a także specyfikę zajęć, imprez i wycieczek oraz warunki w jakich będą się one odbywały.

18. Zorganizowane podczas wycieczki zajęcia w zakresie wychowania fizycznego, sportu i rekreacji mogą prowadzić

tylko osoby posiadające kwalifikacje zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego, trenera, instruktora lub uprawnienia

w tym zakresie określone odrębnymi przepisami.

19. Zabrania się podczas wycieczki udzielania jej uczestnikom czasu wolnego.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego