Rozdział III
Kierownik wycieczki
1. Kierownika wycieczki lub imprezy wyznacza dyrektor szkoły.
2. Kierownikiem wycieczki może być:
a) pracownik pedagogiczny szkoły
b) inna pełnoletnia osoba, która:
- ukończyła kurs kierowników wycieczek
- jest instruktorem harcerskim
- posiada uprawnienia przewodnika turystycznego, przewodnika
lub instruktora turystyki kwalifikowanej lub pilota wycieczek
3. Kierownikiem obozu wędrownego może być osoba po ukończeniu kursu dla
kierowników obozów wędrownych.
4. Kierownikiem imprezy turystyki kwalifikowanej może być osoba posiadająca
uprawnienia bądź stopień trenera lub instruktora odpowiedniej dyscypliny sportu.
5. Do zadań kierownika wycieczki lub imprezy należy:
a) opracowanie programu i harmonogramu - wycieczki lub imprezy,
b) zapoznanie wszystkich uczestników z regulaminem wycieczki,
c) zapewnienie warunków do pełnej realizacji programu i regulaminu wycieczki
lub imprezy oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie,
d) zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania,
e) określenie zadań opiekunowi w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa
uczestnikom wycieczki lub imprezy,
f) nadzorowanie zaopatrzenia uczestników w sprawny sprzęt i ekwipunek oraz apteczkę pierwszej pomocy,
g) organizacja transportu, wyżywienia i zapewnienie noclegu dla uczestników,
h) dysponowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki lub imprezy,
i) dokonanie podsumowania, oceny i rozliczenia finansowego wycieczki lub imprezy
po jej zakończeniu,
j) terminowe przedstawienie dyrektorowi lub wicedyrektorowi do zatwierdzenia dokumentacji wycieczki
- 2 dni przed planowanym rozpoczęciem wycieczki .
6. Na wycieczkę kierownik zabiera kserokopię karty wycieczki oraz listę uczestników.
Oryginał karty wycieczki i listy uczestników należy złożyć w sekretariacie szkoły.
7. Opóźnienie w przedstawieniu do zatwierdzenia dokumentacji wycieczki może
być przyczyną nie udzielenia zgody na odbycie wycieczki.
8. Przeprowadzenie wycieczki bez zatwierdzenia dokumentacji stanowi naruszenie
podstawowych obowiązków pracowniczych.
9. W przypadku niesubordynacji uczestników wycieczki kierownik może ją przerwać bez względu na poniesione przez młodzież koszty.