REGULAMIN


Idź do treści

Postanowienia końcowe

Rozdział VII

Postanowienia końcowe



1. Uczniowie, którzy nie uczestniczą w wycieczce klasowej organizowanej w dniach zajęć szkolnych mają obowiązek brać

udział w zajęciach z klasą wskazana przez dyrektora.

2. Listę tych uczniów kierownik wycieczki dołącza do odpowiedniego dziennika klasowego.

3. Wszyscy uczestnicy wycieczki oraz rodzice (prawni opiekunowie) zobowiązani są zapoznać się z regulaminem

i harmonogramem wycieczki oraz ten fakt potwierdzić podpisem.

4. Rodzice (prawni opiekunowie) są odpowiedzialni za kontrolę bagażu dziecka przed wyjazdem.

5. Kierownik i opiekunowie nie ponoszą odpowiedzialności za przedmioty wartościowe zabrane przez uczestników na wycieczkę.

6. Uczestnicy wycieczki /imprezy/ muszą być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków,

w przypadku wyjazdów zagranicznych dodatkowo od kosztów leczenia.

7. Rodzice uczniów biorących udział w wycieczce zobowiązani są do pokrycia związanych z nią kosztów, chyba,

że udział w imprezie może być sfinansowany z innych źródeł.

8. Rodzice, którzy zadeklarowali udział swego dziecka w wycieczce, a następnie deklarację tę wycofali,

zobowiązani są do pokrycia strat, jakie powstały z tego tytułu.

9. Kierownik wycieczki oraz opiekunowie nie ponoszą kosztów udziału w imprezie.

10. W razie wypadku podczas wycieczki kierownik lub opiekun, który powziął wiadomość

o wypadku, niezwłocznie zapewnia opiekę, w szczególności sprowadzając fachową

pomoc medyczną, a w miarę możliwości udzielając poszkodowanemu pierwszej pomocy .

10. O każdym wypadku kierownik wycieczki niezwłocznie zawiadamia rodziców

(prawnych opiekunów) oraz dyrektora szkoły.

12. O każdym wypadku zawiadamia się niezwłocznie:

a) pracownika służby bezpieczeństwa i higieny pracy,

b) społecznego inspektora pracy,

c) organ prowadzący szkołę,

d) radę rodziców.

13. O wypadku śmiertelnym, ciężkim i zbiorowym zawiadamia się niezwłocznie prokuratora

i kuratora oświaty.

14. O wypadku, do którego doszło w wyniku zatrucia, zawiadamia się

niezwłocznie państwowego inspektora sanitarnego.

15. Zawiadomień, o których mowa w pkt 12 - 14 dokonuje dyrektor lub upoważniony przez

niego pracownik szkoły.





Powrót do treści | Wróć do menu głównego